Asiakaspalautteet ovat arvokkaita kehitystyökaluja

Arkean ruokapalveluissa on käytössä Taputa-palautejärjestelmä, jonka avulla asiakkaan on helppo antaa palautetta joko verkkosivuilla tai lukemalla ravintolasalissa lukemalla Qr-koodi. Asiakkaat ovat löytäneet puolitoista vuotta käytössä olleen Taputa-järjestelmän suhteellisen hyvin. Asiakaspalautteet ovat erityisen arvokkaita, sillä niiden avulla on mahdollista kehittää ja kehittyä ja vastata asiakkaan tarpeisiin.

Palautejärjestelmää ylläpitävä Taputa Oy arpoo kerran kuukaudessa puhelimen kaikkien Taputa-järjestelmän kautta ympäri Suomen annettujen palautteiden kesken. Tällä kertaa arpaonni suosi Puolalankatu 5:n Turku-pisteessä työskentelevää maksuliikennesihteeri Mari Hahtoa. Mari antoi ihka ensimmäistä kertaa palautetta 19.2. mm. porkkanaraasteen puutteesta Henkilöstöravintola 27:ssa.

- Porkkanaraaste on monelle se lounaan tärkein juttu. Se on valtava pettymys, jos sitä ei ole tarjolla. Minäkin täytän melkein puolet lautasestani joka päivä porkkanaraasteella, Mari kertoo nauraen.

Henkilöstöravintoloista vastaava palvelujohtaja Paula Juvonen vannoo myöskin porkkanaraasteen nimeen, sillä sitä on saatavilla ympäri vuoden, se on kotimaista, edullista ja terveellistä.

- Toisinaan saamme päinvastaista palautetta porkkanaraasteesta eli asiakkaan mielestä sitä on liian usein. Vaihtelun vuoksi salaattipöytään tuodaan porkkanaraasten tilalle muita vaihtoehtoja. Päivän, jota palaute koski, oli tarjolla lantturaastetta, kertoo Paula.